FanFiction.pl wiersze poezja serwis poetycko - literacki

u t w ó r


kategoria : Proza / Fikcja / Fantastyka



Ostrze Miłości - Prolog

a u t o r :    Auril


w s t ę p :   

Oto i prolog. Dość krótki, obecnie Ostrze Miłości liczy sobie 10 rozdziałów. Opowiadanie w całości powstałe w mojej głowie...



u t w ó r :

Wysokie, kamienne wieże teeltowńskiego zamku od stuleci wznosiły się dumnie ku niebu. Od zawsze ich ogrom i majestatyczność budziły podziw, a witrażowe, tęczowe okna w każdej z nich doskonale działały na wyobraźnię. Od wielu lat o twierdzy tej krążyły rozmaite legendy, być może dlatego że zamek ten należał do jednego z najbardziej okazałych i wyglądał jak wyjęty z bajki.

I tak jak w bajce rządził nim surowy i sprawiedliwy, acz dobry król Browlyheart I i Najwyższa Rada, składająca się z sześciorga magów, będących mistrzami w swojej profesji. A byli to nieśmiertelni magowie czterech żywiołów, a także natury i chaosu. Wszystko było na swoim miejscu, a mieszkańcom Teeltown żyło się dostatnio.

Najwyższa Rada nie składała się tylko z mężczyzn zwanych magami, składała się także z kobiet, nazywanych kapłankami. Troje mężczyzn i trzy kobiety. Tak właśnie niegdyś było… Magowie ziemi, chaosu i natury oraz kapłanki ognia, powietrza i wody. Byli to kolejno: Anamour hamät, Tamito wybraniec, Kavalee człowiek, Tidia gahanna, Darwenie gwiazda i Lilian kobieta, będąca wówczas również kochanką króla.

Tak było. Do czasu.

Kiedy to nieśmiertelna, jak się zdawać mogło, Darwenie – kapłanka powietrza, zginęła. Bowiem Lilian, od zawsze będąc kapryśną, obraziła się na nią. Dzięki magii wody, jaką posiadła, obudziła z wiecznego snu upiora, który odtąd zamieszkał w przyzamkowym jeziorze, nazywanym od tamtego czasu Jeziorem Upiora. Lilian podstępem zwabiła tam Darwenie, która została przez upiora pozbawiona magii i ostatków nieśmiertelności. W ten sposób była już tylko zwykłą kobietą, pokonaną ostatecznie przez Lilian, która w ostatnim swym akcie desperacji uderzyła niegdysiejszą kapłankę powietrza swoim słynnym magicznym kosturem. Darwenie zginęła od krytycznego ciosu w czaszkę, która przepołowiła się na pół.

Nad Lilian kobietą został przeprowadzony osąd, według którego ona i jej rodzina miała zostać na wieki przeklętą.

Przekleństwo zostało podpisane przez pozstałych członków Najwyższej Rady, a także ostatecznie przypieczętowane krwią królewską z serdecznego palca Browlyhearta. Lilian przestała być Lilian kobietą, a ostała się Lilian lilianą, gdyż odtąd miała już być wodnym stworzeniem, które na lądzie może zostać nie dłużej niż parę godzin. W innym przypadku zginie…

Z brązowowłosej kobiety o pięknym licu i kształtnej talii przeistoczyła się w bryłę lodu, błękitną zjawę o białych jak śnieg oczach i równie białych włosach, sinych ustach i kościstych palcach, do topielicy podobną…

Została przeklęta, choć nie okazywała zmartwienia. Była dumna, że nie jest już zwykłą kobietą, a nową, nieznaną jeszcze rasą. Porzuciła miłość do króla Browlyhearta, uznając że nie jest jej godzien. I właśnie za tą obojętność Tidia gahanna znienawidziła Lilian lilianę. Ogień znienawidził wodę. I tak też miało już być na wieki… Lilian została zapisana w kronikach, przez Najwyższą Radę prowadzonych, jako okrutna była kochanka króla Browlyhearta, która chciała zapanować nad jego sercem, a tym samym nad krajem Tamanato i jego stolicą – Teeltown.

Najwyższa Rada się rozpadła. Teeltown było już na granicy upadku, bez Rady pomagającej królowi nie miało szans…

Ale wtedy stało się coś niezwykłego. Mały chłopiec o imieniu Boo, uczący się w Akademii Magów w Teeltown, w czasie zabaw z synem króla, który był jego rówieśnikiem, znalazł coś, co mogło uratować nieszczęsną stolicę Tamanato.

Znalazł testament Darwenie… Jak się okazało, kapłanka powietrza podejrzewała, że Lilian ją zabije. Bała się tego, a im bardziej się bała, tym bardziej słabły jej magiczne moce i dar nieśmiertelności… Ale przewidziała to, co się może stać po jej śmierci; Najwyższa Rada osłabnie, a Teeltown upadnie.

Spisała więc Przepowiednię. Przepowiednię, która mówiła o jej następczyni. Następczyni Darwenie gwiazdy, o innej gwieździe… Nową kapłanką powietrza ma zostać Gwiazda Biała, wybrana spośród innych, Czarnych Gwiazd.

Boo otrzymał od Tidii gahanny błogosławieństwo, dzięki któremu w nagrodę to on pierwszy będzie miał prawo poznać przyszłą Gwiazdę, wpadając na dwie młode dziewczyny, z których jedna będzie kiedyś kapłanką powietrza.



Przepowiednia mówiła jednak nie tylko o Gwieździe, ale także o innych osobach… Które także mają szansę zmienić przyszłość Tamanato, o ile okażą się tego godne.

Przepowiednia została zapisana w kronikach.





Anamour, Tamito, Kavalee i Tidia oczekują już nowej kapłanki.

Ale historia ma jeszcze szansę się powtórzyć… Zwłaszcza że strach odbiera życie każdemu z nich… A upiór znowu budzi się z wiecznego snu…






o c e ń     u t w ó r

Niestety, tylko zalogowani użytkownicy mogą oceniać utwory.

s t a t y s t y k a

śr. ocen : 5.00
il. ocen : 2
il. odsłon : 3137
il. komentarzy : 0
linii : 41
słów : 910
znaków : 4753
data dodania : 2005-11-28

k o m e n t a r z e

Brak komentarzy.

d o d a j    k o m e n t a r z

Niestety, tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.



p o l e c a m y

o    s e r w i s i e